Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!

 

Titlul activității – Pe drumul vitaminelor…

Domeniul în care se încadrează – educație pentru sănătate și stil de viață sănătos

Scopul activității – înțelegerea și formarea unui stil de viață inteligent și sănătos

Obiectivele educaționale: să își cultive spiritul unei vieți sănătoase;

: să răspândească ideea de consum de alimente benefice pentru un stil de viață sănătos;

: să prezinte diferite moduri de preparare și consum a fructelor și a legumelor;

Elevi participanți: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă: 14 elevi participanți din 3 clase primare: clasa pregătitoare, clasa I și clasa a II-a.

Durata și locul desfășurării activității: 3 zile – Școala Primară „Hansel und Gretel”

Descrierea activității.

Din dorința elevilor de a realiza o salată de fructe, am proiectat o activitate interdisciplinară în cadrul săptămânii „Școala Altfel”. Această activitate a presupus „inaugurarea” unei bucătării școlare dotate cu toate instrumentele necesare unui bucătar. Am început activitatea prin crearea bonetei bucătarului pentru fiecare elev. Apoi am realizat prezentări pentru fiecare fruct și pentru fiecare legumă în parte și am identificat după gust toate fructele și legumele.  După ce au făcut cunoștință cu fructele și legumele, elevii s-au gândit să le personalizeze – produsul final a fost ceva de neimaginat. Elevii au realizat diferite figurine, animăluțe și monstruleți realizați cu ajutorul legumelor și fructelor. Într-un final am hotărât să ne delectăm papilele gustative cu cea mai gustoasă salată de fructe marca „Hansel und Gretel”.

Descrieți rezultatele obținute în urma activității.

Rezultatele finale ale acestei activități s-au concretizat într-o expoziție a legumelor și fructelor personalizate și în servirea unei salate de fructe proaspete.

Precizați dacă elevul/profesorul/părinții și-au manifestat dorința de continuare a acestei activități și modalitatea în care puteți asigura acest lucru.

În urma acestei activități, atât cadrele didactice cât și părinții au fost impresionați de seriozitatea și de devotamentul copiilor. Elevii au hotărât să realizeze această activitate și în următoarele săptămâni, de această dată asistați și de părinții lor.

 

Cele mai relevante mărturii ale elevilor/profesorilor/părinților referitoare la activitatea propusă.

–  „o activitate din care toți copiii au avut ce învăța și continua acasă ceea ce au învățat” (părinte)

– „mi-a plăcut foarte mult să sculptez fructe și să tai fructe pentru salată” (elev)

– „o activitate pregătită în mare secret; o surpriză pentru toți colegii dar și pentru elevii noștri care au fost încântați de expoziția animăluțelor create din fructe și legume” (profesor)

– „Sănătate pentru toți. Cam așa aș descrie această activitate pe care ați planificat-o pentru copiii noștri. Îmi place ideea de a cultiva interesul pentru un stil de viață sănătos. Felicitări organizatorilor și participanților!”

– „Distracție și multe lucruri noi descoperite” (elevă)

fructe gust

animalute